.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشایی در پی ریاست جمهوری!؟

دبیر کل حزب سبز ایران معتقد است به زودی انشعابی در میان حامیان دولت رخ خواهد داد. وی می‌گوید: دفاع آقای شریعتمداری از جریان اصول‌گرایی عمدتاً دفاع از یک جریان سیاسی است و بیشتر در پی تایید یک جریان سیاسی است، اما آقای مشایی در پی حفظ موقعیت خودشان و استفاده از آقای احمدی‌نژاد است.

حسین کنعانی‌مقدم درباره ارزیابی خود از وضعیت وحدت در میان اصول‌گرایان به فرارو گفت: «با توجه به طیف وسیعی از نیروهای فعال در این جبهه، وجود اختلاف نظر امری طبیعی است. اما با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری آینده، رقابت‌ها در این جبهه شکل جدید گرفته است و بخشی از این رقابت‌ها رسانه‌ای شده است».

وی با ابراز نگرانی از تبدیل اختلاف نظر به انشقاق، اظهار داشت: «برخی افراد با عبور از اصول مورد توافق در جبهه اصول‌گرایی، باعث ایجاد انشقاق شده‌اند که مسئله‌ای نگران‌کننده است. افرادی این کار را انجام می‌دهند که به دنبال استمرار حضور خود در دولت در طی دوره‌های آتی هستند».

دبیر کل حزب سبز ایران با بیان این که رقابت در درون جبهه اصول‌گرایی از نظر ما طبیعی است، اضافه کرد: «این که ما در یک رقابت سیاسی با تخریب دیگران و ایجاد موانع برای دیگران، بخواهیم خود را تثبیت کنیم، هم از اخلاق اسلامی به دور است و هم با اخلاق سیاسی قابل توجیه نیست».

این فعال اصول‌گرا درباره این که ریشه اختلافات را در آقای احمدی‌نژاد می‌دانید یا در اطرافیان ایشان، گفت: «به نظر می‌رسد هر دو در این مسئله مقصر هستند؛ هم اطرافیان آقای احمدی‌نژاد به این اختلافات دامن می‌زنند و هم آقای احمدی‌نژاد با سکوت و گاهی تایید این افراد، فضا را برای آن‌ها باز می‌کند تا با امکانات دولت به اقدامات خویش ادامه دهند».

حسین کنعانی‌مقدم در مورد اختلافات جدیدی که در میان حامیان دولت، با اظهارات اخیر رحیم‌مشایی پدید آمده است، بیان داشت: «به نظر می‌رسد آقای مشایی برای رسیدن به ریاست جمهوری دوره یازدهم راهی جز استفاده از قدرت و نفوذ آقای احمدی‌نژاد ندارد. به همین جهت با گره زدن خود به آقای احمدی‌نژاد از ایشان به عنوان پله استفاده می‌کند».

وی افزود: «به نظر می‌رسد جریانی که در اطراف آقای مشایی رشد می‌کند، با اصولی که آقای احمدی‌نژاد در ابتدا مطرح کردند، اختلاف دارند و روز به روز نیز این فاصله بیشتر می‌شود».

این اصول‌گرای منتقد درباره فرجام نزاع میان حسین شریعتمداری و اسفندیار رحیم‌مشایی در طیف حامیان دولت گفت: «دفاع آقای شریعتمداری از جریان اصول‌گرایی عمدتاً دفاع از یک جریان سیاسی است و بیشتر در پی تایید یک جریان سیاسی است، اما آقای مشایی در پی حفظ موقعیت خودشان و استفاده از آقای احمدی‌نژاد است. احتمال می‌دهم این دو طیف در جایی با یکدیگر برخورد سیاسی کرده و از هم جدا شوند».

کنعانی‌مقدم راهکار مناسب برای وحدت را هم‌اندیشی دلسوزان نظام حاضر در جریان اصول‌گرایی دانست و اظهار داشت: «افرادی مانند آقای لاریجانی، قالیباف، ناطق نوری، مهدی کنی و... بزرگان و دلسوزانی هستند که باید در یک کار اجرایی و عملیاتی این مسائل را حل و فصل کنند و مانع از رسانه‌ای شدن این اختلافات شوند».

وی تاکید کرد: «ما وظیفه داریم پیامی را به غرب بدهیم و آن این است که شخصیت‌های سیاسی اگرچه با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما در مقابل دشمن، متحد و یکپارچه هستند؛ این پیام تضمین انقلاب است».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 تير 1389
... در خواب بیند پنبه دانه
اراده ملت 31 تير 1389
مدل لاريجاني - قاليباف- مشايي و....جواب نميدهد اصلاح طلب هاي فتنه نيز خودشان ازصف ملت جداشدند كه خاصيت نظام الهي غربالگري است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.